Projekty Innowacyjne PO KL
|
1
|
Priorytet / Działanie
|
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach /
Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
|
2
|
Województwo
|
zachodniopomorskie
|
3
|
Instytucja Pośrednicząca
|
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie
|
4
|
Tryb
|
konkursowy
|
5
|
Numer konkursu
|
1/9.2/IN/11
|
6
|
Wartość alokacji na konkurs
|
12 589 810,00 zł
|
7
|
Temat projektu innowacyjnego
|
Modernizacja oferty kształcenia zawodowego w powiązaniu z potrzebami lokalnego / regionalnego rynku pracy
|
8
|
Typ projektu
|
Projekt innowacyjny testujący z komponentem ponadnarodowym
|
9
|
Tytuł projektu
|
Platforma rozwoju kształcenia zawodowego
|
10
|
Data podpisania umowy
|
19 marca 2012 r.
|
11
|
Strona www projektu/beneficjenta
|
www.wsap.szczecin.pl
|
12
|
Beneficjent
|
Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Szczecinie
ul. M. Skłodowskiej-Curie 4
71-332 Szczecin
tel. 91 48 61 545
|
13
|
Status prawny instytucji Beneficjenta
|
Uczelnia wyższa
|
14
|
Osoba do kontaktu w instytucji Beneficjenta
|
Marcin Kowalski – kierownik projektu
tel. 607 983 093
e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
|
15
|
Okres realizacji projektu
|
01.04.2012 – 30.06.2015
|
16
|
Zakontraktowany budżet projektu
|
2 423 442,00 zł
|
17
|
Zwięzły opis produktu finalnego
|
Innowacyjny model multimedialnej platformy na rzecz kształcenia zawodowego, składający się z:
- multimedialnej platformy - miejsce dostępu do narzędzi diagnozy i promocji kształcenia zawodowego wśród uczniów gimnazjów i ich rodziców, forum wymiany informacji między uczniami a pracodawcami (wirtualne targi pracy);
- narzędzia diagnozy potrzeb lokalnego rynku pracy na rzecz kształcenia zawodowego na poziomie powiatu (zautomatyzowany stały model zakładający agregowanie wszystkich dostępnych danych; czytelna i jasna diagnoza kształcenia zawodowego połączona z interpretacją, badanie potrzeb rynku pracy pod kątem kształcenia zawodowego) + przewodnik dla użytkowników i odbiorców dotyczący współudziału w procesie diagnozy i korzystania z wypracowanych wyników (prognoz);
-modelu Powiatowego Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (władze powiatowe, PUP, PRZ, przedstaw. ZSZ, przedstawiciele organizacji pracodawców - głównie reprezentujących środowisko rzemieślnicze, pracodawcy - rzemieślnicy, publiczne i niepubliczne instytucje rynku pracy) wraz z metodologią opracowania wieloletniego planu rozwoju KZ w powiecie;
- programu doradztwa dla uczniów gimnazjum ukierunkowanego na kształceniu zawodowym oraz dla uczniów ZSZ ukierunkowanego na rozwoju kariery zawodowej, a także dla nauczycieli i szkolnych doradców zawodowych.
|
18
|
Grupa docelowa (odbiorcy i użytkownicy) oraz ich liczebność zakładana wg wniosku o dofinansowanie
|
UŻYTKOWNICY – podmioty działające w obszarze związanym z analizą lokalnego rynku pracy, w tym instytucje rynku pracy (PUP), szkoły i placówki oświatowe prowadzące kształcenie zawodowe, szkoły gimnazjalne, JST (Starostwa) z woj. Zachodniopomorskiego
-wymiar testowania – 1 Starostwo Powiatowe, 1PUP, 2 ZSZ, 2 gimnazja;
- wymiar upowszechniania – 10 Starostw, 5 gimnazjów, 5 ZSZ, 30 doradców zawodowych, 80 przedstawicieli JST i ich jednostek organizacyjnych (Wydziały Inwestycji, PUP, ZSZ) - wymiar docelowy – 19 Starostw, 19 PUP, 325 gimnazjów, 58 ZSZ;
ODBIORCY – pracodawcy, uczniowie ZSZ i gimnazjów z woj. zachodniopomorskiego; - wymiar testowania – min. 100 uczniów gimnazjów, 100 uczniów ZSZ, 40 pracodawców;
- wymiar upowszechniania – 375 gimnazjalistów, 250 uczniów ZSZ, 80 pracodawców;
- wymiar docelowy – 57460 gimnazjalistów, 375 uczniów ZSZ, ok. 200 tyś. Pracodawców.
|
19
|
Partnerzy krajowi
|
- AG Doradztwo Adam Górski - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą - mikro przedsiębiorstwo, ul. Lelewela 28, 61-409 Poznań;
- Doradztwo Społeczne i Gospodarcze Krzysztof Bondyra - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą - mikro przedsiębiorstwo,
ul. Św. Wojciech 22/24 m.7, 61-749 Poznań.
|
20
|
Partnerzy zagraniczni
|
Olga Mausch-Dębowska - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą - mikro przedsiębiorstwo, 3/1 630 Govan Road, G51 2AQ Glasgow, UK - Wielka Brytania - firma badawczo-konsultingowa, zajmująca się zarządzaniem w edukacji zawodowej, narzędziami ICT w edukacji. Firma prowadzona przez eksperta w zakresie multimediów i kształcenia zawodowego dr Olgę Mausch-Dębowską (University of Glasgow).
|
21
|
Zwięzły opis charakteru i zakresu współpracy ponadnarodowej
|
Projekt zakłada współpracę z firmą badawczo-konsultingową z Wielkiej Brytanii. Doświadczenie i wiedza Partnera ograniczy ryzyko niepowodzenia realizacji założonych celów. Ponadto implementacja dobrych praktyk w dziedzinie multimediów z terenu Wielkiej Brytanii pozwoli uniknąć błędów przy opracowywaniu modelu. Partner uczestniczył w przygotowywaniu założeń, planowaniu działań, ma wiedzę o warunkach realizacji projektu, podpisał z Wnioskodawcą list intencyjny.
Zadania: - wsparcie ekspercie –spotkanie w Polsce z ekspertem zagranicznym przy opracowaniu wstępnej i finalnej wersji produktu oraz strategii wdrażania proj. - 2 wyjazdy studyjne do Wielkiej Brytanii (kadra projektu + użytkownicy – 10 os.) -zapoznanie z najnowocześniejszymi brytyjskimi metodami diagnozy kształcenia zawodowego (m.in. wykorzystanie ICT, inne nietradycyjne metody) oraz wskazanie modelowych rozwiązań - analiza rozwiązań brytyjskich w zakresie diagnozowania i prognozowania potrzeb rynku pracy w kontekście kształcenia zawodowego.
|
22
|
Zwięzły opis działań upowszechniających i mainstreamingowych
|
Realizowane 2-fazowo zgodnie z planem będącym elementem „Strategii wdrażania projektu”.
Cel I FAZY - wzbudzenie zainteresowania projektem i upowszechnienie rezultatów cząstkowych:
-uruchomienie, moderowanie i promocję platformy – będącego podstawowym źródłem informacji o postępie prac i powstałych produktach;
-media relations – budowa komunikatów prasowych, kontakty z mediami regionalnymi i specjalistycznymi.
Cel II FAZY - realizacja STRATEGII UPOWSZECHNIANIA I WŁĄCZANIA PRODUKTU FINALNEGO DO POLITYKI poprzez: -intensyfikację działań z I fazy w odniesieniu do produktu finalnego; -wydruk i upowszechnienie publikacji książkowej (500szt.) i informatora (500szt.);
-szkolenia i warsztaty dla nauczycieli i szkolnych doradców zawodowych nt. programów doradczych dot. kształcenia zawodowego dla gimnazjalistów i uczniów ZSZ – (30 os., 24h, 3dni po 8h x3gr. po 10 os.);
-cykl zajęć z doradztwa zawodowego:
a) dla uczniów gimnazjów -5 szkół, łącznie min. 15 klas (m.in. 25 os., łącznie 375 os.), cykl 8 spotkań, b) dla uczniów ZSZ -5 szkół, łącznie min. 10 klas (min. 25 os., łącznie 250 os.), cykl 8spotkań + e-learningowy moduł teoretycznego przygotowania do egzaminu czeladniczego (szkolenie m.in. 10 cykli lekcyjnych);
-warsztaty dla JST i ich jednostek organizacyjnych (Wydziały Inwestycji, PUP, ZSZ) - 4 subregiony x 6h x min x 20 os., łącznie 24h,80os.;
-seminaria dla pracodawców w subregionach dotyczące udziału w rozwoju kształcenia zawodowego – 4 x 20 os., 6h, 24h, 80os.;
- konferencja kończąca projekt dla użytkowników i odbiorców produktu (min. 100 os.).
|