Projekty Innowacyjne PO KL |
||
1 |
Priorytet / Działanie |
VIII/ Działanie 8.1 |
2 |
Województwo |
zachodniopomorskie |
3 |
Instytucja Pośrednicząca |
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie |
4 |
Tryb |
konkursowy |
5 |
Numer konkursu |
1/8.1.2/IN/11 |
6 |
Wartość alokacji na konkurs |
9 500 000,00 PLN |
7 |
Temat projektu innowacyjnego |
Wzmocnienie współpracy przedsiębiorców z sektorem nauki |
8 |
Typ projektu |
Projekt innowacyjny testujący |
9 |
Tytuł projektu |
Pl – Model Adaptacyjnego Rozwiązań Innowacyjnych i Eksperckich: MATRIX |
10 |
Data podpisania umowy |
02.12.2011 r. |
11 |
Strona www projektu/beneficjenta |
www.zpsb.szczecin.pl |
12 |
Beneficjent
|
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu ul. Żołnierska 53 71-210 Szczecin 91-814 94 50 e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. |
13 |
Status prawny instytucji Beneficjenta |
Uczelnia wyższa |
14 |
Osoba do kontaktu w instytucji Beneficjenta |
Prof. Grażyna Maniak Tel. 91 814 94 75 e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. |
15 |
Okres realizacji projektu |
02.01.2012 – 31.12.2015 |
16 |
Zakontraktowany budżet projektu |
3 387 292,00 PLN |
17 |
Zwięzły opis produktu finalnego |
Produktem finalnym projektu będzie zbudowanie, upowszechnienie i włączenie modelu addytywnego transferu innowacji i ekspertów, zwany MATRIX, oparty na powiązaniach macierzowych. MATRIX będzie obejmować Platformę Webową oraz zestaw procedur addytywnego transferu innowacji i ekspertów. Platforma Webowa składać się będzie z 3 komponentów: Baza wiedzy, Baza ekspertów i Baza praktyk i staży. W Bazie wiedzy znajda się prace naukowe/badawcze Uczelni i opracowania firm oraz baza prac, nagrodzonych w konkursach naukowych. Cel: otwarcie zasobów, upowszechnienie wyników badań uczelni dla biznesu oraz pokazania nowych idei, pomysłów czy rozwiązań praktykowanych przez przedsiębiorców. Baza ekspertów to baza profili ekspertów dziedzinowych (z Uczelni), z opisem ich kompetencji, co umożliwili firmom zgłaszanie zapotrzebowania na wykonanie ekspertyz/badań naukowych, a ekspertom oferowanie swoich usług. Cel: źródło danych do badań naukowych. Baza praktyk i staży to baza ofert firm, które chcą pozyskać studentów czy pracowników naukowo dydaktycznych na praktyki/staże, oraz baza ofert studentów i pracowników naukowo dydaktycznych, którzy chcą takie praktyki/staże odbyć. Cel: pomoc dla studentów i pracowników naukowo dydaktycznych w nabyciu praktycznej wiedzy i umiejętności a przedsiębiorcom w doborze stażysty/praktykanta. |
18 |
Grupa docelowa (odbiorcy i użytkownicy) oraz ich liczebność zakładana wg wniosku o dofinansowanie |
Użytkownicy produktu to uczelnie wyższe (23 jednostki) i organizacje zrzeszające przedsiębiorców i pracodawców (8 organizacji), czyli podmioty, które powinny przyjąć w swej strategii działania promowania idei i możliwości współpracy nauki i biznesu. Odbiorcy produktu to firmy z województwa zachodniopomorskiego, pracownicy naukowo dydaktyczni, studenci uczelni z województwa zachodniopomorskiego. |
19 |
Partnerzy krajowi |
Nie dotyczy |
20 |
Partnerzy zagraniczni |
Nie dotyczy |
21 |
Zwięzły opis charakteru i zakresu współpracy ponadnarodowej |
Nie dotyczy |
22 |
Zwięzły opis działań upowszechniających i mainstreamingowych
|
Akcja upowszechniająca dla wszystkich grup docelowych i instytucji wspierających naukę i biznes poprzez: seminaria, dystrybucję materiałów wizualizacyjnych i informacyjnych, ogłoszenia w mediach, spotkania z przedstawicielami grup docelowych, organizację dni otwartych ośrodków badawczych na uczelniach dla firm, opracowanie i wydanie pakietów informacyjnych dla użytkowników (uczelnie, organizacja) i przedsiębiorców, kampanię informacyjną dla studentów na stronach www i dystrybucję materiałów informacyjnych o modelu dla studentów do dystrybucji na uczelni, konkursy (na prace empiryczne, opracowanie innowacji, najciekawsze praktyki itp.) i nagrodzenie laureatów, wydanie podręcznika dobrych praktyk modelu MATRIX, upublicznienie Platformy Webowej oraz utworzenie indywidualnych kont Użytkowników a także organizacja konferencji podsumowującej projekt. |